Cupcake Disasters

bkb.njm

söndag 7 mars 2010

old music crushes never dies


Ja! Jag fick just reda på att det är två album som
kommer ut 2010 som ska bli jäkligt intressanta.
Först så ska Panic at the disco's nya album tydligen
komma nu någon gång under våren/sommaren..
och sedan släpper Bring me the Horizon ett nytt
i Augusti någon gång.. tror jag ?
Det är alltid kul när gamla favoriter kommer med
nya grejer, men man blir även extra besviken om det inte
är bra. Jag fick världens Panic! at the disco nostalgi för
en stund sedan, vet inte riktigt varför.
Förr i tiden, när jag var typ 13, 14 år så kunde jag och Ella
sitta uppe i telefonen i timmar och titta
på Youtube videor med dom, och vi räknade alltid ner så att
vi skulle starta filmen på samma sekund.
Sedan skrattade vi hysteriskt åt minsta lilla sak.
Lite fjortis-kärlek där kanske? Inte vet jag, men kul var det!
Ååh, så härliga tider. Man kunde alla texter utantill, och
det var nästan som att man "kände dom". Som när man följer
en TV serie och det nästan känns som att man känner
karaktärerna i den, och man blir jätte ledsen om någon dör
eller flyttar. Haha.
Brendon var rolig för att han hade ADHD eller något,
Ryan var rolig för att han var så töntig, John var rolig
för att han var så dum och konstig, och Spencer var rolig
för att han var så jävla tråkig. Haha, underbart ju.
Nu har dom ju dessvärre splittrats, men det gör inte så
mycket eftersom att jag inte direkt lyssnar på dem längre.
Där emot blev jag jävligt ledsen förra året (tror jag det var?)
när jag fick reda på det. Haha, det är nästan lite pinsamt.
Och då var det ändå nästan tre år sedan jag hade lyssnat på dem
sådär konstant, jag hade i alla fall inte lyssnat på dem på jätte
länge. Ändå blev det en slags chock, så jag satt och tittade på en
gammal video och lipade. Hahaha!
Jag kände mig så jävla dum, och Abbe bara gapskrattade åt mig.
Men det är väll det dära med minnena man har, och när man
verkligen har fäst sig vid ett band på det viset.. och vid
13-14 års åldern. Även om det var år sedan så sitter det tydligen
kvar. Haha, jaja, herrejävlar vad sjukt.
Men nu kommer det i alla fall ett nytt album med två av
medlemmarna, och det kommer bli så fail!
Det är inte det riktiga panic! at the disco utan Ryan Ross
låt texter och melodier, han var ju hjärnan bakom allt.
En gång Panic nörd, alltid Panic nörd. I guess.

Bring me the Horizon's album kan nog bli bra, om de gör
det lite mer likt "Count your Blessings" än "Suicide Season"
en blandning skulle vara nice.
Jag väntar med spänning! haha.


























0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida