Cupcake Disasters

bkb.njm

torsdag 4 mars 2010

kära, kära gamla fridaskola.

Åh, jag fick så mycket nostalgi alldeles nyss!
Jag ringde till Fridaskolan där jag gick i nio år
för att fråga om de kunde skicka mina betyg som jag
varit så redig och slarvat bort. Och när jag svarar så
hör jag receptionistens röst och blir alldeles varm i kroppen.
Hahaha, herregud.
Och jag presenterade mig jätte formellt utifall att hon inte
kom ihåg mig, men hon kom ihåg vem jag var med en gång
och småpratade sådär trevligt. Åh, jag fick världens 'hemlängtan'
eller vad man ska kalla det för. Fridaskolan var så otrolig mysig,
man hade sådan bra kontakt med alla lärare, allt var bara
så tryggt och hemtrevligt. Men det insåg man ju inte då
bortskämd som man var.
Jag ska i alla fall få mina betyg på posten så snart som möjligt
både från Frida och Birger, så det är bara att fylla i blanketten
och hålla tummarna. Sedan är jag ju faktiskt inte säker på att
jag ska byta, men jag måste skicka in ansökan för att ens ha
valet att göra det.
Och om jag nu skulle byta så har jag inte gått 1:an i onödan,
för alla ämnen som jag har läst nu slipper jag i så fall att
läsa nästa år, vilket i så fall gör att jag kan koncentrera mig
extra mycket på de ämnena jag läser då.
Om jag kommer in, och om jag byter.
Jag hoppas i alla fall att jag kommer in, och nu när brevet snart
är skickat så kan jag fokusera mig på att få så bra betyg som möjligt
i så många ämnen som möjligt.







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida